"Átjárás lesz az MMORPG-k között
Lehetővé akarja tenni az IBM és a Linden Lab, a Second Life című virtuális játék fejlesztője, hogy az úgynevezett avatarok, a valós személyeket az internetes virtuális világokban helyettesítő rajzfigurák szabadon közlekedhessenek a különböző játékok között. Jelenleg a Second Life, illetve a hozzá hasonló Entropia vagy Gaia szereplői - akik valós megfelelőjük "második életét" élik ezekben a játékokban - be vannak zárva saját környezetükbe, azaz ha valaki egyszerre több játékban is részt akar venni, akkor mindegyikben külön-külön kell megszemélyesítenie magát. Az IBM és a Linden ezt akarja meghaladni azzal, hogy megteremti a technológiai és üzleti feltételeit annak, hogy az avatarok keresztül-kasul járhassanak a világháló virtuális világai között. A két cég azon a San Franciscó-i konferencián jelentette be közös kezdeményezését, amelyen az internet e falhasználási módjában érdekelt 20 cég képviselteti magát. A résztvevők azt akarják tisztázni, hogyan fejleszthetnék tovább az egyre népszerűbb játékokat. Az Electric Sheep vállalat itt mutatta be a Second Life szereplőinek eligazodását segítő programját, amelynek már gyakorlati alkalmazása is van. A CBS tévécsatorna ugyanis ennek segítségével indít játékot a virtuális világban, amelyben a népszerű sorozat, a New York-i helyszínelők rajongói egy misztikus gyilkost üldözhetnek interaktív történetek sorozatán keresztül."
Mi ez ha nem haladás a sokak által megálmodott Mátrix avagy virtuális valóság felé?
SG.hu - Átjárás lesz az MMORPG-k között
Blogged with Flock
1 megjegyzés:
Meglepő.. bár az nem derült ki, miféle világok között, de ennek mi értelme lenne, ha például teljesen más jellegű és célú világokról van szó? Vagy csupán egy újszerű és vizuális identitásmenedzselési módszerről van szó (passportosítva)?
Megjegyzés küldése