2007. október 15., hétfő

Now you're thinking in portals

Image:Portal Logo.jpg

Megjelent az általam leginkább várt játék a Half Life 2 Orange Box játékaiból. Persze a többi is nagyon érdekel főleg Gordon további kalandjai és persze hogy mégis mi lesz a csúcspontja a történetnek de vannak fontosabb dolgok is.

Az egész egy trailerrel kezdődött melyben látható volt milyen jellegű játék is készül itt, körvonalazódott hogy különböző feladatokat kell megoldani a portálok segítségével és természetesen ezek a feladatok egyre bonyolultabbak. Ez után a trailer után rengeteg gondolat forgott a portálok körül melyek nem hagytak nyugodni. Aztán egy cikk következett a GameStarban ami elárulta hogy a játék pár egyetemista munkája lesz akiknek előző játéka bizonyos Narbacular Drop annyira megtetszett a valve embereinek, különösen Gabve Newellnek hogy azonnal szerződést kötöttek velük a Portal elkészítéséről.

A Narbacular Drop egy ingyenesen letölthető játék melyet mindenkinek ajánlok akit kicsit is érdekelnek az ilyen logikai fejtörős portálos játékok, én rengeteget kísérleteztem vele és kiismertem a portálok minden trükkjét aztán amikor végleg meguntam akkor tűkön ülve vártam a Portalt ami most végre megjelent.

A játék nagyon jó, kicsit másmilyen mint gondoltam de sajnos azt mindenképp elmondhatjuk hogy nagyon nagyon rövid. Nekem nagyjából 3 óra alatt sikerült végigjátszani amiben persze az is benne van hogy én már ismertem a portálok működését. A játékmenet nagyjából azonos a Narbacular Dropban megismerttel csak egy dolgot vettek ki a készítők a portálon keresztüli portálnyitás lehetőségét melyet minden valószínűség szerint túl erősnek ítéltek, ezzel azonban egyet kell hogy értsek. A játékkal töltött idő szinte minden perce felhőtlen volt azt azonban nem értettem hogy egy logikai játékba miért kell beleerőltetni mindenképp egy főellenséget, valahogy az egész nem volt odaillő.

A következő lépés ezek után a fejlesztői kommentárokkal dúsított verzió és az advanced páylák melyek több kihívással kecsegtetnek.

Ezek után mindenkinek ajánlom a Narbacular Drop c ingyenes kis játékot és akinek ott megtetszenek a lehetőségek az vágjon bele a Portalba vagy ha valaki a Portallal kezdi akkor nézze meg esetleg az elődöt is.

Now I'm thinking in portals...

Blogged with Flock

Nincsenek megjegyzések: