2009. augusztus 15., szombat

Pite cica kalandjai a városban

Mai napunk egy kellemes reggelivel indult ami olyan bőséges lett hogy egy teaház látogatáson kívül semmit nem vettünk magunkhoz egész nap.
Kicsit későn indultunk el aminek a nap végén ittuk meg egy kicsit a levét de mindegy legalább nem rohantunk sehova.
A városba befelé menet megálltunk a Szent Anna kápolna előtt, sajnos bemenni nem lehetett így az útikönyvből tájékozódtunk csak. Innen egyenesen a Kossuth Lajos utcába vitt az utunk ahol hosszan elnyúló szocreál épületek képezik a bevásárló központok alapjait, itt az utca legvégén sikerült megtalálnunk a Kinizsi bevásárló központot azon belül pedig a Sárkánytűz szerepjáték boltot és újfent megtudhattuk hogy jobb lenne különleges igényeink kielégítésére Pesten keresgélnünk, mindegy legalább megismerkedtünk egy szimpatikus eladóval.
Ezután az Íródeákhoz címzett teaház felé vettük az irányt amely a könyvtár mellett elhelyezkedve a tanidőben biztosan nagy forgalommal bír, most csak páran voltak ott rajtunk kívül. Az eladó kedves volt, a tea és a turmix is finom volt így ajánljuk mindenkinek aki arra jár.
A vár felé menet egy antikváriumba botlottunk ahol sikerült egy ritka Sherlock Holmes könyvre és más dolgokra bukkanni de az eladó elég furán viselkedett, a bolt előtt ült és folyamatosan telefonált. Vicces módon az anyukákkal betévedő gyerekek elég hangosan hallhattak tőle elég obszcén dolgokat :) Amikor végül sikerült rávenni hogy menjen a kasszához akkor meg lányos zavarában elfelejtett számolni de mindegy mert ehhez már hozzá vagyok szokva, az utóbbi időben több vásárlásnál előfordult hogy egy pár százassal többre jött ki nekik az összeg mint nekem :)
Kicsit nehezebb hátizsákkal indultunk tovább fel a várba ahol a Tűztorony után a Herendi kiállítás következett, utána pedig az Érseki palota ahol egy majd egy órás túravezetés során megismerhettük az összes felhalmozott és kiállított kincset, valamint sok történelmi jelentőségű eseményt, köszönjük a vezetőnknek, teljesen kimerítő volt. Ezek után már csak arra maradt időnk és energiánk hogy a székesegyházat megnézzük ami a maga nemében gyönyörű és nagyon különleges a belső díszítése.
A kiállított, Gizella karcsonját tartalmazó ereklyetartó előtt értetlenül álltunk mind a ketten, soha nem értette egyikőnk se ezt a keresztény vallásban fontos szerepet kapott szokást. Ha egyáltalán van köze annak a csontnak Gizellához.
Végül a sétát a székesegyház után a Gizella múzeumot, Gizella kápolnát és a római kori kápolna romokat kihagyva a kilátónál fejeztük be ahol István és Gizella szobrai mellől nyílik gyönyörű kilátás a környékre.
Eddigre rá kellett jönnünk hogy mennyire piték vagyunk, (innen a cím), nehezen bírtuk ezt a túrát pedig tavaly krakkóban ennél sokkal többet kellett mennünk és sokkal kevesebbet aludtunk hozzá de nem baj, pihenni jöttünk ide úgyhogy ennyit most megengedünk megunknak és megpróbálunk jobban edzésbe kerülni.
A nap végeztével újabb fantasztikus vacsorát költöttünk el a Gizella étteremben majd felgurultunk a lépcsőn és bevetettük fáradt tagjainkat az ágyba :)

Blogged with the Flock Browser

Lily írta...

Nem is tudtam hogy blogolsz. :) Jók lettek ezek a képek, kár hogy az állatkerti naphoz nem tettél fel több fotót. Én tavaly jó sokat csináltam, persze lehet mázlim volt az idővel (http://ficsergo.blogspot.com/2008/08/veszprm-zoo.html). Remélem minden napotok ilyen jó lesz!

moradin írta...

Képekre kattintva megjelenik egy galéria amiben van jó sok kép. Azok közül csemegézhetsz :)